« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 6 فروردین 1401 در ساعت 17 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شهر وان در شرق کشور ترکیه قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد تجاری و گردشگری برای ایرانیان محسوب می گردد. این شهر نزدیک ترین منطقه مسکونی و تجاری از کشور ترکیه به کشور ایران محسوب می شود و با توجه به نزدیک بودن فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه با فرهنگ غالب در کشور ایران و همچنین به علت موقعیت مناسب جغرافیایی، آب و هوای مطلوب، جاذبه های گردشگری و مزایای تجاری یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری در این کشور برای همسایه غربی ترکیه یعنی کشور ایران به حساب می آید.

شرایط زندگی در وان ترکیه به علت مطلوب بودن قیمت ها و تشابه فرهنگی بسیار زیاد برای اغلب ایرانیان فراهم می باشد. خرید ملک در وان ترکیه یکی از بهترین روش های اخذ اقامت این کشور و سکونت در شهر تاریخی و بسیار زیبای وان می باشد. با این حال بهتر است در ابتدا یک مسافرت کوتاه مدت به شهر وان ترکیه داشته باشید و از جاذبه های آن دیدن کنید. قطعا شرایط زندگی در این شهر زیبا نظر شما را به خود جلب می کند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاذبه های توریستی و تجاری شهر وان ترکیه بیشتر آشنا کنیم.

شهر وان ترکیه

دریاچه وان

بدون شک دریاچه وان بهترین و زیباترین جاذبه گردشگری در این شهر محسوب می گردد. کمتر کسی پیدا می شود که در مسافرت به شهر وان از  این دریاچه زیبا با چشم انداز دل انگیز و بکری که دارد بازدید نکند. این دریاچه به عنوان بزرگ ترین دریاچه کشور ترکیه نیز شناخته می شود. در اطراف این دریاچه، جاذبه های تاریخی فراوانی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شهر تاریخی الخاط (Ahlat) در ضلع شمال غربی دریاچه اشاره کرد که قبرهای تاریخی زیادی در آن به جای مانده است و اگر به جاذبه های تاریخی علاقمند باشید می توانید از آن بازدید نمایید.

موزه وان

وان یک شهر تاریخی در کشور ترکیه است به همین دلیل بسیاری از جلوه هایی که نمادی از تاریخ این کشور هستند در شهر وان به چشم می خورد. از جمله آن ها می توان به موزه وان اشاره کرد که یکی از غنی ترین موزه های کشور ترکیه برای نمایش آثار بجای مانده از ادوار مختلف تاریخ این کشور است. در حیات داخلی موزه وان ستون ها و آثاری با خط میخی به چشم می خورد.

در داخل حیاط نیز سنگ قبرهایی از تمدن اورارتو وجود دارد که بر روی آن ها کتیبه های قدیمی دیده می شود. در کنار این ها باید به بخش نسل کشی اشاره کرد که قطعا حال و هوای شما را منقلب می کند چرا که در  آن آثاری را درباره کشت و کشتارهای خونین این منطقه می بینید. سکه های قدیمی، کوزه ها، کتیبه ها و آثار برنزی نیز از دیگر آثار جالب موزه وان هستند.

قلعه وان و برج ساردور

قلعه وان یک قلعه سنگی و بسیار زیباست که مشرف به ویرانه های شهر قدیمی اورارتو است. قدمت این قلعه به هفت الی نه قرن پیش از میلاد بازمی گردد. شهر اوارتور نیز تقریبا سه هزار سال قدمت دارد و بازدید از آن می تواند باعث شگفتی شما شود. در حوالی همین قلعه می توانید برج ساردور را نظاره گر باشید. کتیبه های زیبایی که در این برج مشاهده می شوند قدمت زیادی دارند. برخی از آن ها تقریبا 5 قرن قبل از میلاد ساخته شده اند و همچنان شکوه خود را حفظ کرده اند.

جزیره آختامار

اگر به قصه ها و افسانه های عاشقانه علاقمند هستید بهتر است تا از جزیره آختامار نیز بازدید کنید. این جزیره یک مکان زیبا و دل انگیز برای سرو یک عصرانه تابستانه یا پاییزی هم می باشد. داستان عاشقانه ای که در خصوص این جزیره وجود دارد حاکی از این است که روزی یک جوان، عاشق یکی از دختران این منطقه می شود و برای دیدن یار به دل دریا می زند و غرق می شود؛ در لحظات غرق شدن او مدام نام معشوقش (تامار) را صدا می زند و می گوید "آخ تامار"! از همان زمان نیز این جزیره را آختامار می نامند. کلیسای جامعی نیز با همین نام در دل جزیره قرار دارد که جلوه های زیبایی را در معرض نمایش قرار می دهد. قدمت این کلیسا به سال 915 میلادی بازمی گردد و دیواره خارجی آن یکی از زیباترین بخش های کلیسا شناخته می شود.

شرایط زندگی در شهر وان ترکیه

قلعه هوساپ

در حوالی رود هوساپ قلعه ای به همین نام ساخته شده است و حکایات مختلفی در خصوص آن وجود دارد؛ از جمله مهمترین حکایت های مربوط به قلعه هوساپ این است که پادشاه آن زمان دستان معمار این قلعه را قطع کرد تا دیگر هرگز نتواند مانند این قلعه را بسازد. این قلعه در سال 1643 ساخته شده است و با توجه به اینکه در کنار رودخانه هوساپ واقع شده و یک چشم انداز بسیار زیبا از جنگل های منطقه دارد یکی از دل انگیزترین فضاهای موجود جهت بازدید و گذران اوقات فراغت است.

مراکز تجاری ترکیه

جاذبه های تجاری در کشور ترکیه همان مراکز تجاری گسترده و پر رونقی هستند که در همه ایام سال شاهد هزاران گردشگر داخلی و توریست خارجی می باشند که برای تهیه لوازم مورد نیاز خود راهی شهر وان شده اند. در خصوص اهمیت جاذبه های تجاری در شهر وان باید بگوییم که اکثر برندهایی که در آنتالیا و استانبول شعبه دارند، در وان نیز فعال هستند. به همین علت است که محبوبیت خرید در شهر وان میان ایرانیان و مردم شرق ترکیه بسیار بالاست. در ادامه به معرفی محبوب ترین و بزرگ ترین مراکز خرید در ترکیه می پردازیم.

مرکز خرید AVM

AVM مخفف عبارت Alis Veris Merkezi به معنای داد و ستد است. این مرکز تجاری به عنوان اولین مرکز مدرن و جدید فروشگاهی در شهر وان شناخته می‌ شود و نسب به سایر گزینه هایی که در ادامه معرفی می شوند از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردار است. مرکز خرید وان ای.وی.ام شامل سه‌ طبقه مرکز خرید به‌ علاوه یک طبقه دارای کافی‌ شاپ، سینما، فودکورت و محل بازی کودکان است.

اصولا همه ایرانیان در مسافرت به شهر وان حداقل یک بار از این بازار بزرگ و مدرن بازدید می کنند. در این مجموعه بیش از ۹۰ برند شناخته‌ شده تری و بین المللی نمایندگی دارند. پوشاک بانوان و آقایان ازجمله ال‌ سی ‌وای‌کیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین، آدیداس و ... را می‌توانید با قیمت مناسب از فروشگاه ها خریداری کنید. همچنین بخشی از این مرکز خرید به فروش لوازم‌ خانگی اختصاص دارد.

مرکز خرید Aydin Prihan

دومین مرکز خرید بزرگ شهر وان ترکیه پاساژ آیدین پریهان نام دارد و مناسب افرادی است که به دنبال خریدهایی با قیمت‌ ارزان و مقرون به صرفه هستند و می خواهند در عین حال اجناسی با کیفیت مناسب را تهیه کنند. پاساژ ایدین پریهان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر وان است با این حال در رقابت با سایر مراکز خرید این شهر، از جایگاه مناسبی برخوردار می باشد. این مجتمع دارای امکانات خاصی از قبیل کافی ‌شاپ، فودکورت و سالن تئاتر است و از لحاظ موقعیت مکانی هم در کنار معروف‌ ترین رستوران‌های شهر وان واقع شده است.  

مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

اغلب کسانی که راهی ترکیه می شوند دوست دارند تا لباس های زیبا و مارک دار تهیه کنند. مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر از بهترین مراکز خرید شهر وان است که اگر برای خرید لباس به ان جا بروید به احتمال زیاد دست خالی بر نمی گردید. همه فروشگاه های این مرکز تجاری مربوط به فروش پوشاک هستند و خوشبختانه اهل تخفیف دادن هم می باشند.

مناظر طبیعی شهر وان ترکیه

مرکز خرید Atasoy Art

اگر در زمره آن دسته از افرادی قرار دارید که به دنبال اشیای قیمتی و جواهرات هستید باید به Atasoy Art که در مرکز شهر وان بروید. در این مکان می‌ توانید زیورآلات نقره ‌ای و سیاه قلم را به وفور پیدا کنید. اغلب کسانی که می خواهند سوغاتی تهیه کنند به این جا می روند. زیورآلات خاص در میان گردشگرانی که به شهر وان سفر می‌کنند محبوبیت زیادی دارد. از جمله این موارد می توان به جواهرات سیاه قلم، گردنبند، گوشواره، حلقه ‌های دست‌ساز و حتی عتیقه اشاره کرد.

مرکز خرید Atayos silver 

مرکز خرید آتایوس سیلور نیز همچون سایر مراکز خرید وان ترکیه مملو از برندهای معروف ترکی و اروپایی است، اما وجه تمایز آن  وجود شیرینی‌ فروشی‌های معروف باطعم ‌های فوق‌العاده‌ ایست و می ‌توانید مزه‌ باقلوای ترکی را هم در اینجا تجربه کنید. همچنین شما می توانید سایر سوغات ‌های خوشمزه‌ مخصوص کشور ترکیه را در این مرکز خرید تهیه کنید. آتایوس سیلور در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن بسیار راحت است.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 5 کاربر