« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 3 آبان 1402 در ساعت 12 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تایلند که به عنوان سرزمین لبخند شناخته می‌شود، مسلما بهترین مقصد در شرق آسیای جنوبی است که می‌توانید همین الان بلیط سفر به این کشور را از فلای‌تودی دریافت کنید. تایلند غرق در سنت و تاریخ است و همزمان تمامی امکان مدرن و تکنولوژی را هم در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

با سفر به تایلند می‌توانید جاده‌هایی را سفر کنید که کمتر کسی پا به آنجا گذاشته است. جاده‌هایی که شهرسازی با سرعت بی‌رحمانه‌اش در خواب هم نقشه‌ای برای خراب کردن طبیعت بکر آن سرزمین‌ها نمی‌کشد. این کشور با سواحل بکر در جنوب و روستاهای کوهستانی در شمال خویش، مانند جعبه هدیه‌ای است که از آن جعبه‌ای هدیه‌ای دیگر بیرون می‌کشید.

پایتخت تایلند، بانکوک و چیانگ مای، مراکزی پرجنب‌وجوش و شلوغ با جاذبه‌های فراوان هستند. اما از ما می‌شنوید برای تجربه واقعی تایلند، باید به مناطق دورافتاده سفر کنید تا بتوانید در میان صخره‌ها غواصی کنید. یا اوقات خوشی را با فیل‌ها سپری کنید.

تایلند مملو از زیبایی‌های طبیعی باورنکردنی، رمز و راز و ماجراجویی‌هایی است که در زندگی‌های شهری و روزمره پیدا نخواهید کرد. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات به این کشور شگفت انگیز هستید و به دنبال کارهای مهیج می‌گردید، فلای تودی هم بلیط شما را به دست‌تان می‌رساند هم مناطق جذاب تایلند را به شما معرفی می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی تایلند

جاذبه های تایلند

1- ساحل ریلی

شاید نام استان کرابی و سواحل زیبایش به گوش‌تان رسیده باشد. کرابی در تایلند به سواحلش معروف است. و ساحل ریلی (Railay) در صدر فهرست سواحل این استان قرار دارد. در اولین دیدار با این ساحل جذاب حتی پیش از اینکه کف پایتان شن‌های سفید و سوزانش را که در امتداد آبی فیروزه‌ای دریا کشیده شده‌اند، لمس کند فکر می‌کنید که به قطعه‌ای از بهشت دست پیدا کرده‌اید.

از شهر کرابی و آئو نانگ می‌توان با قایق به این جزیره رسید. سفر با قایق سنتی دم بلند تایلندی دست کمی از جادوی ساحل ریلی ندارد. شاید به نظر برسد که ساحل تنها دلیل بازدید از این جزیره است اما اشتباه نکنید. اگر تمایل به صخره‌نوردی دارید این جزیره شما را به چالش دعوت می‌کند.

2- جزایر پی‌پی

مجمع‌الجزایر پی‌پی در غرب تایلند در نزدیکی جزیره پوکت قرار گرفته است. جزیره اصلی پی‌پی، دون نام دارد که مکان اصلی زندگی مردمان این مجمع‌الجزایر است.

یکی دیگر از جزایر کوه (KOH) نام دارد. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین نقاط این مجمع‌الجزایر کوه است که به جزیره میمون‌ها هم معروف است. اگر تمایل دارید هنگام صرف ناهار با تعداد زیادی ماکاک مواجه شوید که هر لحظه ممکن است غذای شما را بقاپند، بازدید از این جزیره را از دست ندهید.

3- کاخ بزرگ بانکوک

حتی اگر تمام برنامه شما برای سفر به تایلند این باشد که در سواحل و طبیعت بکرش غرق شوید و کمتر با مردم مواجه شوید و در لاک خود بمانید، احتمالا حداقل یکی دو روز را در بانکوک سپری خواهید کرد. در واقع ما شما رو ترغیب و تشویق خواهیم کرد که بخشی از زمان‌تان را به بانکوک اختصاص دهید. چرا که یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین پایتخت‌های جهان محسوب می‌شود.

ده جاذبه تایلند که ندیده اید

در بانکوک جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد اما کاخ بزرگ قطعا باید در صدر لیست شما باشد. کاخ بزرگ بانکوک هم از نظر اهمیت تاریخی و هم از نظر صنایع دستی خیره کننده است.

4- واکینگ استریت

بله می‌رسیم به بخش خوشمزه سفر! غذا. قطعا هر کسی که به تایلند سفر می‌کند بخشی از سفر را به دنبال غذاهای خوشمزه و ارزان است و کجا بهتر از واکینگ استریت واقع در چیانگ مای؟ فروشنده‌ها انواع خوراکی‌ها را در این خیابان می‌فروشند، از پد تای و ساتای مرغ تا سمبوسه، موز سرخ‌شده، روتی و شیک میوه‌های تازه.

5- روستای پای

شهرت تایلند به عنوان کشوری سرسبز با مردمانی مهمان‌نواز عمدتا به دلیل سواحل جنوبی است. به همین دلیل اکثر مردم از شمال پهناور تایلند غافل می‌شوند. موقعیت جغرافیایی که جاذبه‌‌های متفاوت اما به همان اندازه نفس‌گیری برای بازدید دارد.

شمال تایلند، به ویژه منطقه غربی در نزدیکی مرز برمه، با مناطق جنگلی کوهستانی که هم ناهموار و هم زیبا هستند شما را غافل‌گیر می‌کند. پای (Pai)، در استان Mae Hong Son، نقطه شروع عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی کشور و همچنین مهمان نوازی مردمان و آشپزی مشهور تایلندی است.

6- پارک ملی خوا یای

فیل ها در تایلند مورد احترام هستند و مجسمه ها و نقاشی های آن ها را می توان در هر کجا که قدم بگذارید از جمله کاخ‌های سلطنتی و بسیاری از معابد مشاهده کنید. با این حال، برای تجربه واقعی، هیچ چیز بهتر از شانس دیدن فیل‌ها در محیط طبیعی آن‌ها و دیدارشان از نزدیک نیست و پارک ملی خوا یای فرصتی عالی برای این تجربه را فراهم می‌کند. در اینجا، با فیل‌هایی که در نزدیکی رودخانه‌ها پرسه می‌زنند، پرندگان شکاری عجیب و غریب، میمون‌ها و بسیاری دیگر از موجودات گرمسیری که پارک را خانه‌شان می‌دانند، برخورد می‌کنید.

7- شهر قدیمی سوکوتای

سوکوتای یکی از مکان‌های جذاب و مورد علاقه برای دوستداران تاریخ و علاقه‌مندان به عکاسی است. ویرانه‌های این شهر قدیمی با وجود تحمل قرن‌ها نبرد و قرار گرفتن در معرض عوامل مخرب طبیعی، همچنان سربلند و پابرجا هستند. شهر قدیمی سوکوتای یکی از میراث جهانی یونسکو است. سرمایه گذاری زیادی برای بازسازی و حفظ سوکوتای در تایلند انجام شده است.

8- شهر تاریخی آیوتایا

آیوتایا نگاهی پیروزمندانه به شکوه تایلند باستانی می‌اندازد. جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در خرابه‌های وحشتناک اما رمانتیک پایتخت سابق این کشور سرگردان باشند. آیوتایا زمانی مهم‌ترین شهر تایلند بود و کاخ‌ها و معابد قدیمی شاهدی بر این امر هستند. همه معابد در آیوتایا نفس‌گیر هستند. اما شاید به یاد ماندنی‌ترین آن‌ها وات ماهاتات باشد که به خاطر مجسمه صورت بودا که به طور کامل در ریشه درختان فرو رفته است، معروف شده است.

9- معبد دوی سوتپ

شاید شناخته شده‌ترین معبد در چیانگ مای بر فراز کوهی مشرف به دومین شهر بزرگ تایلند، دوی سوتپ باشد. مقصد مورد علاقه پیروان بودایی و مسافران مؤمن از سراسر جهان! دوی سوتپ یک مکان شگفت‌انگیز از کنده کاری‌های پیچیده و مذهبی است. در بازدید از این معبد باید انتظار دیدن راهبان در حال دعا، مشاهده مراسمات عبادت و فرصتی برای خیره شدن به معماری سنتی تایلند را داشته باشید.

10 جاذبه دیدنی تایلند که نمی شناسید

10- بازارهای شناور

بازارهای شناور تایلند نقطه نظری منحصر به فرد برای خرید، غذا خوردن و در عین حال حمایت از فروشندگان محلی و نگاهی دقیق‌تر به شیوه سنتی زندگی را ارائه می‌دهند. جایی که خانه‌های سنتی سوار شده روی ستون‌ها را می‌بینید و به آنها برخورد می‌کنید. فروشندگانی که اجناس را از قایق‌های خود عرضه می‌کنند و تجربه قایق سواری میان همه این شگفتی‌ها را خواهید داشت.

منتظر چی هستید؟ برای سفر به تایلند برنامه‌ریزی کنید، بلیط هواپیما ارزان را از فلای تودی تهیه کنید و از زندگی خود لذت ببرید. فلای تودی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید با کمترین هزینه یک سفر عالی برای خود برنامه ریزی کنید و از سفر لذت ببرید. بلیط هواپیما، رزرو هتل، دریافت ویزا و… همه چیز را به فلای تودی بسپارید.

 

برچسب ها : فلای تودی,بلیط هواپیما,رزرو هتل

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 2 کاربر