« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 21 اسفند 1402 در ساعت 16 : 55 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم‌ترین موارد در زمینه مهاجرت یا اخذ ویزای آمریکا، اسپانسر است و اغلب مهاجران با این واژه و مفهوم آن آشنایی دارند. اسپانسر درواقع به همان حامی مالی فرد مهاجر اشاره دارد که به دولت آمریکا و اداره مهاجرت این کشور، تضمین قانونی و رسمی خود را مبنی بر حمایت مالی از فرد مهاجر ارائه می‌دهد. طبق قوانین مهاجرت، اسپانسر باید دارای ویژگی‌ها و استانداردهای قانونی باشد. در این مطلب ضمن پرداختن به موضوع اسپانسر ویزای آمریکا و وظایف مختلف آن، تاثیر این عنصر مهم را در اخذ ویزا نیز بررسی خواهیم.

اسپانسر ویزای آمریکا

اسپانسر چیست؟ با شرحی از وظایف و کاربردهای اسپانسر آشنا شوید

اسپانسر (sponsor) در صورت کلی، به‌معنای حامی مالی است و احتمالا بارها این واژه را در محافل ورزشی شنیده‌اید. در زمینه مهاجرت، خصوصا مهاجرت به کشور آمریکا، مجددا با همین مفهوم روبه‌رو هستیم. در زمینه مهاجرت، اسپانسر یا حامی مالی به شخصی گفته می‌شود که نسبت‌به حمایت مالی از یک فرد مهاجر متعهد می‌شود.

درواقع این فرد، تعهد می‌دهد که درصورت بروز هرگونه مشکل مالی برای فرد مهاجر، از وی حمایت مالی خواهد کرد. اسپانسر ویزای آمریکا ممکن است به هردو شکل حقیقی (افراد عادی) یا حقوقی (سازمان یا شرکت) باشد. گفتنی است که داشتن اسپانسر محدود به یک ویزا نیست و در انواع ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی به آن نیاز خواهید داشت.

آیا داشتن اسپانسر برای اخذ ویزا اجباری است؟

یکی از سوالات مهم اغلب مهاجرین، همین مورد پرتکرار است. در بسیاری از ویزاها مانند ویزای خانوادگی، ویزای ازدواج و برخی از ویزاهای کاری، داشتن یک اسپانسر (و معرفی آن به سفارت آمریکا) اجباری است و در برخی دیگر از ویزاها، جنبه اجباری ندارد؛ ولی داشتن آن خالی از لطف نیست. به‌صورت کلی می‌توان اسپانسر ویزای آمریکا را مهم و ضروری دانست.

اسپانسر برای ویزای لاتاری

داشتن اسپانسر برای اخذ ویزای لاتاری اجباری نیست؛ بااین‌حال فرد مهاجر باید به افسر سفارت، نسبت‌به عدم وجود مشکل مالی تضمین دهد. این تضمین به دو شکل است که یا باید فرد شخصا تمکن مالی داشته باشد یا این‌که یک اسپانسر معرفی کند.

درصورتی‌که توان مالی فرد مهاجر، متناسب با استاندارد و قوانین تعیین‌شده باشد، کافیست وی برگه تمکن مالی خود که همان موجودی حساب بانکی خود است را به مامور سفارت نشان دهد. درصورت عدم کفایت توان مالی وی، شخص مهاجر باید اسپانسر ویزای آمریکا خود را که توان مالی کافی دارد، معرفی کند.

اسپانسر برای ویزای خانوادگی و ویزای ازدواج

در ویزای ازدواج یا ویزای خانوادگی، اسپانسر همان پتیشنر (Petitioner) یا درخواست‌دهنده است که می‌تواند همسر شما یا عضوی از خانواده شما باشد. در این صورت، درخواست‌دهنده باید در نقش اسپانسر، توان مالی کافی داشته باشد.

معیار اول برای اداره مهاجرت و دولت آمریکا، میزان درآمد است. اگر درآمد اسپانسر، در حد و نصاب تعیین‌شده نباشد، وی باید حداقل ۵ برابر مابه‌التفاوت درآمد خود با درآمد معیار، سرمایه داشته باشد تا بتواند به‌عنوان اسپانسر شما تعیین شود. اگر دارایی اسپانسر در این حد هم نباشد، می‌بایست یک شهروند آمریکایی، اسپانسر ویزای آمریکا انتخاب شود.

اسپانسر برای ویزای کاری

در ویزای کاری، اسپانسر همان کارفرمای شغلی فرد مهاجر است. شخص کارفرما به‌عنوان اسپانسر، باید به دولت آمریکا اثبات کند که این فرد به‌عنوان یک نیروی کار خارجی مورد نیاز است و همچنین تعهد و تضمین کافی دهد که تا زمان حضور وی در خاک آمریکا، از او حمایت مالی به عمل می‌آورد.

در ویزاهایی همچون EB1 (نوع اول) یا ویزای EB2 niw که اغلب به‌عنوان ویزای نخبگان در آمریکا شناخته می‌شود، متقاضی مهاجرت به کارفرما یا اسپانسر مالی نیازی نخواهد داشت و فقط باید تضمین دهد که قصد اشتغال در شغلی مرتبط با تخصص خود دارد.

ویزای آمریکا

اسپانسر ویزای آمریکا باید چه شرایطی داشته باشد؟!

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، فردی که قرار است اسپانسر یک مهاجر شود، می‌بایست چندین ویژگی مهم داشته باشد که صرفا تمکن مالی کافی نیست. در ادامه این شرایط را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.

اسپانسر باید شهروند آمریکا باشد

یک شرط مهم و اساسی در اسپانسر شدن این است که فرد باید شهروند یا مقیم آمریکا بوده و با دارا بودن پاسپورت آمریکایی یا گرین کارت، این موضوع را اثبات کند؛ بنابراین، کسی که خارج از خاک آمریکا زندگی می‌کند، حتی باوجود داشتن توانایی مالی، باز هم نمی‌تواند برای یک فرد مهاجر، اسپانسر ویزای آمریکا باشد.

اسپانسر باید شاغل باشد

شرط مهم بعدی در اسپانسر شدن، یکی شاغل بودن است و دیگری این‌که اسپانسر باید حداقل مالیات سال آخر درآمد خود را پرداخت کرده باشد. مهم نیست که اسپانسر خود کارفرما باشد یا در استخدام یک مجموعه دیگر کار کند، بلکه مهم این است که وی یک شاغل در خاک آمریکا باشد و درآمدش را از این کشور به‌دست آورد.

اسپانسر باید درآمد کافی داشته باشد

شرط مهم بعدی، این است که درآمد اسپانسر، مطابق با حد نصاب تعیین‌شده توسط اداره مهاجرت آمریکا باشد. باید توجه داشت که تعداد افراد تحت پوشش مالی یک اسپانسر ویزای آمریکا، در تعیین حد نصاب تاثیرگذار خواهد بود.

مدارک مورد نیاز یک اسپانسر چیست؟

مدارک مورد نیاز برای اسپانسر شدن در هر ویزا متفاوت است. مثلا در ویزای لاتاری، اسپانسر هزینه‌ای تحت عنوان اسپانسر بودن خود پرداخت نمی‌کند؛ ولی در دیگر ویزاها، هزینه ثبت فرم ۱۲۰ دلار است. به‌طور کلی، موارد زیر ازجمله مدارک معمول و مورد نیاز برای یک اسپانسر است.

  • لیست فرم‌های مالیاتی (حداقل سال گذشته)

  • گرین کارت یا پاسپورت

  • گواهی اشتغال به کار

راهنمای اخذ ویزای آمریکا

سخن نهایی

در این مطلب با مفهوم اسپانسر و وظایف و مزایای آن آشنا شدیم، همچنین نقش آن را در برخی از ویزاهای مهم نیز بررسی کردیم. علاوه‌بر تمام موضوعات ذکر شده، باید به موسسه مهاجرتی کارت سبز نیز اشاره کنیم که با ۱۳ سال سابقه درخشان در زمینه مشاوره و مجری‌گری امور مهاجرتی، می‌تواند در تمام مراحل اخذ ویزا و قبل و بعد از آن به شما کمک کند.

مجموعه کارت سبز با بهره‌مندی از تیمی توانمند و متخصص، همچنین بهره‌گیری از مشاورینی باتجربه، آماده پذیرش تمامی درخواست‌های شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت cartesabz.net مراجعه فرمایید.

 

برچسب ها : اسپانسر ویزای آمریکا

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 1 کاربر