« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 6 آبان 1402 در ساعت 12 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آگاهی از شرایط اجاره خودرو در مشهد برای مسافرانی که بدون خودروی شخصی خود به این شهر زیارتی سیاحتی سفر می کنند از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد، هنگام سفر هوایی، ریلی و یا جاده ای با اتوبوس به شهر مشهد، نحوه گشت و گذار و بازدید از جاذبه های زیارتی و تفریحی این کلانشهر می باشد و اجاره خودرو یکی از بهترین گزینه ها است تا زائران، مسافران و گردشگران به راحتی و با آزادی بیشتر در این شهر زیبا و مقدس به گشت ‌و گذار بپردازند. البته ناگفته نماند که یکی از بی دغدغه ترین و بهترین راه های سفر به کلانشهرهایی مانند مشهد، سفر به همراه تور می باشد.

بدین منظور می توانید از خدمات آژانس های مسافرتی، استفاده کرده و با تور مشهد از تهران و ... به این شهر سفر کنید و نهایت لذت را ببرید. اما اگر ترجیح شما، سفر به مشهد بدون ماشین شخصی و تورهای مسافرتی می باشد، پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

شرایط اجاره خودرو در مشهد برای مسافران + بررسی مدارک و مراحل

در این مقاله، بر روی شرایط اجاره خودرو در مشهد تمرکز خواهیم کرد و تمامی نکات ضروری را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

قوانین و مقررات اجاره ماشین در مشهد

مهم ترین شرط اجاره خودرو در مشهد برای مسافران، عقد قرارداد رسمی مطابق قوانین کشور می باشد.

متن قرارداد باید کامل و شامل اطلاعاتی از قبیل مدت زمان قرارداد و ویژگی ها، مشخصات و شرایط فنی خودرو اجاره داده شده باشد.

خودروی مورد نظر باید صحیح و سالم باشد.

بیشتر بخوانید» جزیره کیش هم از آن دسته از مقاصد گردشگری است که اغلب افراد ترجیح می دهند با هواپیما به آن سفر کرده و برای بازدید از مکان های تفریحی و گردشگری جزیره، خودرو اجاره کنند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با شرایط و قوانین اجاره خودرو در جزیره کیش، روی لینک داده شده کلیک کنید. 

مسئول پرداخت تمامی هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو + بیمه ماشین، شرکت اجاره خودرو می باشد.

اگر خودرو در طول مدت زمان قرارداد، دچار خرابی شود، تمامی اقدامات لازم جهت تعمیر آن باید با اطلاع شرکت مربوطه صورت گیرد؛ در غیر این صورت تمامی هزینه ها به دوش فرد اجاره کننده ماشین خواهد افتاد. 

دیگر قانون وضع شده در رابطه با خرابی خودرو در طول مدت اجاره خودرو این است که فرد اجاره کننده باید در اسرع وقت، شرکت مربوطه را در جریان خرابی گذاشته و نسبت به تعمیر آن اقدامات لازم را انجام دهد؛ در غیر این صورت اگر شرکت اجاره دهنده خودرو به دلیل دیر اقدام کردن فرد اجاره کننده برای تعمیر خودرو، دچار ضرر مالی شود، قانون حق فسخ قرارداد را به شرکت می دهد.

فرد اجاره کننده به محض اتمام مدت زمان اجاره خودرو باید نسبت به تحویل ماشین مطابق آنچه که در قرارداد ذکر شده اقدام نماید؛ در غیر این صورت جریمه به او تعلق خواهد گرفت.

شرایط اجاره خودرو در مشهد برای مسافران

اجاره خودرو در مشهد برای مسافران

شرکت های اجاره خودرو در مشهد، علاوه بر قوانین و مقررات موجود، شرایطی را نیز برای مسافران مختلف در نظر گرفته اند. در واقع این شرکت ها به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران، انواع گزینه‌ ها را پیش‌روی مسافران می‌ گذارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودروهای اقتصادی
  • خودروهای خانوادگی
  • خودروهای شاسی‌ بلند
  • خودروهای لوکس
  • اجاره خودرو با راننده
  • اجاره خودرو بدون راننده

شرایط سنی جهت اجاره ماشین در مشهد

فرد اجاره کننده باید حداقل 20 سال سن داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان اجاره ماشین برای او وجود ندارد.

شرایط پرداخت هزینه های مربوط به کرایه ماشین در مشهد

فرد اجاره کننده، موظف است تمامی هزینه مربوط به اجاره خودرو را در زمان تحویل خودرو، پرداخت کند.

از دیگر شرایط پرداخت هزینه های اجاره خودرو در مشهد می توان به ارائه چک یا سفته به مبلغ خودرو اشاره کرد. ناگفته نماند که این چک یا سفته پس از بازگردانی خودرو توسط فرد اجاره کننده به شرکت مربوطه به او، برگشت داده می شود.

شخص اجاره کننده، علاوه بر ارائه چک و سفته، باید مبلغی را به عنوان ودیعه نقدی به اجاره دهنده، پرداخت کند. این مبلغ با توجه به نوع خودروی اجاره شده، تعیین می شود و پس از عودت خودرو به اجاره کننده، بازگردانده می شود.

شرایط اجاره خودرو در فرودگاه مشهد

 اجاره خودرو در فرودگاه مشهد به منظور حمل و جابه جایی مسافران و گردشگران از فرودگاه به مقصد مورد نظر آن ها و بالعکس با قیمت بسیار مناسب، صورت می گیرد. لازم به ذکر است که اجاره ماشین در فرودگاه، بدون راننده و حداقل به مدت 3 روز امکان پذیر است.

 

 مدارک لازم برای کرایه خودرو در مشهد

 مدارک لازم برای کرایه خودرو در مشهد

یکی از اصلی ترین شرایط اجاره خودرو در مشهد برای مسافران، ارائه مدارک مورد نیاز به شرکت مربوطه می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در مشهد شامل گواهینامه رانندگی با حداقل 6 ماه اعتبار + مدارک شناسایی و مدرک معتبر جهت احراز محل سکونت و یا محل شغل فرد اجاره کننده است. 

مراحل کرایه ماشین در مشهد چیست؟

اگر قصد اجاره خودرو در مشهد را دارید باید مراحل زیر را به ترتیب، پشت سر بگذارید:

  • انتخاب شرکت مناسب و معتبر برای کرایه ماشین
  • انتخاب ماشین مناسب با توجه به میزان بودجه خود 
  • تعیین محل مناسب برای تحویل خودرو
  • ارائه مدارک مورد نیاز
  • عقد قرارداد بین فرد اجاره کننده با شرکت مربوطه
  • تحویل ماشین در محل تعیین شده

نتیجه گیری بررسی شرایط اجاره خودرو در مشهد برای مسافران!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم اجاره خودرو در مشهد برای مسافران، یکی از ساده ترین و البته مقرون به صرفه ترین روش ها برای گشت و گذار در این کلانشهر می باشد که طبق قوانین و شرایط خاص خود صورت می گیرد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از اجاره ماشین در کلانشهر مشهد را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 4 کاربر