« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 27 تير 1400 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

برای ارسال مرسولات به خارج از کشور یا بالعکس آن، روش‌های مختلفی وجود دارد. انتخاب شیوه‌ی حمل بین‌المللی، بسته به بُعد مسافت و کالایی که قرار است جابجا شود متفاوت است. به طور کلی، چهار شیوه‌ی حمل‌بار بین‌المللی وجود دارد که عبارتند از حمل دریایی، حمل ریلی، حمل جاده‌ای و حمل هوایی. به غیر ازین چهار مورد، بسیاری از بسته‌های کوچک مانند نامه و مکاتبات اداری را می‌توان از طریق پست اکسپرس بین‌المللی ارسال نمود. هر کدام از روش‌هایی که در بالا ذکر شد، مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند که اگر قصد داشته باشید باری را به خارج ارسال کنید، بهتر است آن‌ها را بدانید. در این مقاله، قصد داریم راجع به شیوه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و به طور خاص قوانین حمل‌ونقل ریلی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید:

حمل‌ونقل ریلی

حمل‌ونقل ریلی یکی از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی است. این روش، بیشتر برای کشورهای هم‌مرز و هم‌جوار که دارای خطوط آهن هستند استفاده می‌شود. همانطور که واضح است، حمل‌ونقل ریلی وابسته به خط آهن است و در مناطقی که استفاده از آن  ممکن است، روشی با ضریب ایمنی بسیار بالا می‌باشد.

همچنین، حمل‌ونقل ریلی وابسته به همکاری کشورهایی است که خط آهن از آنجا عبور می‌کند و قوانین و مقرارت مشترکی بین آن‌ها حکم‌فرما است.

توانایی ارسال بار با حجم بالا و به صورت کانتینرهایی با ابعاد مختلف، از مزایای ارسال بار از طریق حمل‌ونقل ریلی است. خصوصا در کشورهای هم‌جوار یا نزدیک به‌هم، که دسترسی به آب‌های آزاد وجود ندارد، حمل‌ ریلی یکی از بهترین روش‌ها برای حمل کالاهایی مانند سوخت و نفت و بارهای فله و بزرگ می‌باشد.

حمل‌ونقل ریلی

قوانین حمل‌ونقل ریلی

قوانینی که در ارتباط با شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل وجود دارد، باعث می‌شود کالا به شیوه‌ی مناسب و استاندارد منتقل شود. به همین دلیل، قوانین و توافق‌نامه‌های مختلفی بین کشورهای هم‌جوار، که دارای خط آهن پیوسته هستند، وجود دارد. این قوانین تا حدودی تابع شرایط سیاسی کشورهای هم‌جوار و آیین‌نامه‌های بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی حمل ‌بار از طریق راه آهن، ترانزیت، قوانین گمرکی، حمل بارهای خطرناک و ... پیشنهاد می‌دهیم با مشاوران و متخصصان شرکت‌های حمل‌‌ونقل بین‌المللی مشورت کنید.

حمل‌ونقل دریایی

حمل‌ونقل دریایی یکی از اصلی‌ترین روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در دنیا است. این شیوه‌ی حمل‌ و انتقال کالا، چندین هزار سال است که در جهان مرسوم بوده و هست. از گذشته تا امروز، تاجران و بازرگانان با استفاده از حمل‌ دریایی اجناس و متاع خود را به کشورهای دیگر ارسال و دریافت می‌کردند. با وجود روی کار آمدن سایر روش‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، هنوز هم بیش از دو سوم کالاهای جهان از طریق آب‌های آزاد و دریا جابجا می‌شوند.

حمل‌ونقل دریایی برای کالاهایی با حجم‌های مختلف، کالاهای بسیار حجیم و بارهای فله مناسب بوده و از نظر هزینه‌ی ارسال، بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

از معایب استفاده از حمل‌ونقل دریایی، می‌توان الزام دسترسی به آب‌های آزاد جهان را نام برد. همانطور که واضح است، حمل‌ونقل دریایی وابسته به دسترسی به آب‌های آزاد است و برای کشورهایی که دسترسی به دریا ندارند، باید از شیوه‌ی پشتیبان یا جایگزین استفاده نمود.

حمل‌ونقل دریایی

حمل‌ونقل زمینی یا جاده‌ای

حمل‌ونقل زمینی یا جاده‌ای، یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین شیوه‌های حمل‌ونقل است، اما ازین روش نمی‌توان برای حمل‌ونقل با مسافت‌های طولانی استفاده نمود. حمل‌ونقل زمینی، عمدتا برای کشورهای هم‌جوار یا کشورهایی که فاصله‌ی جغرافیایی کمی با یکدیگر دارند استفاده می‌شود.

به دلیل دسترسی عالی و بدون محدودیت حمل‌ونقل جاده‌ای، ازین روش به عنوان حمل پشتیبان استفاده می‌شود. 

حمل‌ونقل هوایی

سریع‌ترین روش ارسال کالا به کشورهای دیگر، حمل‌ونقل هوایی است. پست اکسپرس از طریق حمل هوایی انجام می‌شود. همچنین، کارگو و فریت بار نیز به وسیله‌ی حمل هوایی صورت می‌گیرند.

اگر قصد دارید وسیله یا هر محموله‌ی دیگری را حین ورودتان به فرودگاه مقصد دریافت کنید، باید از روش فریت بار استفاده کنید. در این روش، بار و مرسوله شما چند روز قبل از پرواز خودتان دریافت می‌شود و در زمانی که شما به فرودگاه مقصد رسیده‌اید، به شما تحویل داده می‌شود. فریت بار، روشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی برای مسافرانی است که بار آن‌ها مشمول جریمه اضافه بار می‌شود.

از طریق فریت بار نمی‌توان کالاهای تجاری و بازرگانی را ارسال نمود. برای این منظور باید از روش کارگو که منوط به دریافت کارت بازرگانی و پرداخت هزینه‌های گمرکی است، استفاده نمود.

پست اکسپرس بین‌المللی

پست، نام دیرآشنایی است که به گوش همه‌ی ما خورده است و هر کدام از ما، دستکم چند باری از آن استفاده کرده‌ایم. امنیت و سرعت بالای ارسال، از ویژگی‌های مهم پست، خصوصا پست اکسپرس بین‌المللی می‌باشد.

واژه‌ی اکسپرس که به معنای سریع است، نشان دهنده‌ی سرعت بالای ارسال مرسولات به خارج از کشور از طریق پست اکسپرس است. بسیاری از کالاها با حجم‌های مختلف را می‌توان از طریق پست بین‌المللی ارسال نمود.

امکان استفاده از کد رهگیری و رصد لحظه‌ای و آنلاین، یکی دیگر از مزایایی است که استفاده از پست را برای گیرنده و فرستنده توجیه می‌کند و همچنین باعث ارتقا سطح کیفی خدمات می‌شود.   

از دیگر مزایای استفاده از پست اکسپرس، هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ و اقتصادی آن است. به همین دلیل برای انواع کالاهای کوچک مانند نامه و مکاتبات، یک گزینه‌ی عالی و ایمن به حساب می‌آید.

خوب است بدانید که با تمام مزایایی که پست اکسپرس به همراه دارد، برخی کالاها را نمی‌توانید ازین طریق به خارج از کشور یا بالعکس ارسال کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، باید به دستورالعمل‌ها و قوانین پستی کشورهای مبدا و مقصد مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از شرکت پستی مد نظرتان، محدودیت‌هایی را که ممکن است مانع ارسال بسته‌ی پستی‌تان شود را جویا شوید.

پست اکسپرس بین‌المللی

سخن پایانی

دنیای مدرن امروز، وابسته به حمل‌ونقل بین‌المللی و شیوه‌های مختلف آن است. بدون وجود حمل‌ونقل بین‌المللی و قوانین مرتبط با آن، فاصله‌ها و مرزها قطورتر و بلندتر می‌شدند و زندگی ما با چالش‌های متعددی همراه می‌شد.

همانطور که اشاره شد، روش‌های متعددی برای ارسال کالا و مرسولات به کشورهای مختلف جهان وجود دارد. همچنین قوانین مختلفی نیز در این بین حکمفرما است که رعایت آن، ناوگان حمل‌ونقل را مدیریت و سازماندهی می‌کند. قوانین حمل‌ونقل بین‌المللی وابسته به نوع شیوه‌ی حمل بوده و همچنین، در بین کشورهای مختلف تفاوت‌هایی دارد.

چنانچه قصد دارید مرسوله‌ای را به خارج از کشور ارسال کنید و یا بالعکس، باید با قوانین مربوط به کشور مبدا و مقصد آشنایی داشته باشید. بهترین و آسان‌ترین روش اطلاع از قوانین و هزینه‌های مربوطه، برقراری تماس با کارشناسان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی است.

به این منظور، شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی ستاره آبی دریا BSL مفتخر است بار شما را از هر نقطه‌ای که هستید به هر نقطه‌ی جهان که مایلید ارسال نماید. همکاران ما در BSL با کمال میل پاسخگوی سوالات شما عزیزان در زمینه‌ی حمل‌ونقل، پست اکسپرس، کارگو، فریت بار، مسائل و قوانین گمرکی و ... می‌باشند.

ازین که تا پایان همراه این مقاله بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید و کارساز واقع شده باشد.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
محمد پژوهش : راهنمایی خوب درباره قوانین حمل و نقل ریل ...
0 0
بینهایت از مطلب مفیدتون درباره قوانین حمل و نقل ریلی تشکر میکنم . بسیار کامل بود و استفاده کردم و با اجازه در پروژه دانشگاهی از بخش های این قوانین حمل و نقل ریلی استفاده می نمایم.
مدیریت : پاسخ
0 0
درود بر شما - خوشحالیم که این قوانین ریلی کار شما دوست عزیز را راه انداخت - موفق باشید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 22 کاربر