« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 17 آذر 1400 در ساعت 9 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با توجه به افزایش ارتباطات و مراودات داخلی و بین‌المللی، اهمیت خدمات پستی فوری و پیشتاز هر روزه بیشتر احساس می‌شود. خوشبختانه این نوع خدمات در کشور ما هم به بهترین شکل ارائه می‌شود. در ایران شرکت‌های پستی داخلی و بین‌المللی زیادی فعالیت دارند. یکی از برترین خدمات این شرکت‌ها پست اکسپرس و فوری است. درواقع می‌توان گفت که پست اکسپرس جزو خدمات اصلی برترین شرکت‌های پست اکسپرس ایران است.

خدمات پست اکسپرس

خدمات پست اکسپرس بیشتر توسط شرکت‌های خصوصی ارائه می‌شود. پست اکسپرس داخلی و خارجی توسط پیشرفته‌ترین وسایل حمل‌ونقل صورت می‌گیرد. هدف از این کار تحویل فوری و سریع مرسولات و بسته‌های پستی به دست گیرنده هاست. پست اکسپرس معمولا به شیوه حمل‌ونقل هوایی انجام می‌شود. در صورت عدم دسترسی به این روش حمل‌ونقل، از روش‌های جایگزین مثل حمل‌ونقل زمینی یا دریایی استفاده می‌شود.

از جمله ویژگی‌های منحصربفرد پست اکسپرس، سرعت تحویل در کنار امنیت بالای مرسوله پستی است. معمولا بسته‌هایی که از طریق پست اکسپرس ارسال می‌شوند، سلامت آنها در زمان حمل توسط شرکت‌های بیمه پشتیبانی می‌شوند. سایر ویژگی‌های پست اکسپرس عبارتند از:

  • قیمت مناسب
  • رهگیری لحظه به لحظه بسته تا زمان تحویل
  • بسته بندی کالا توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پستی
  • امکان بیمه کالاهای بارارزش و قیمتی

خدمات پست اکسپرس صرفا توسط شرکت‌ ملی پست ایران یا شرکت‌های پستی خصوصی ارائه نمی‌شود. امروزه شرکت‌های حمل‌ونقل هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

خدمات پست اکسپرس

شرکت های پستی و شرکت های حمل و نقل بین المللی

شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی با توسعه حوزه‌های کسب‌وکار خود در زمینه خدمات پستی هم فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با در دست داشتن امکانات کافی در حوزه حمل‌ونقل اقدام به ارائه خدماتی پستی هم می‌کنند. شرکت‌های پستی در خیلی از مواقع برای تکمیل فرایند پست و ارائه خدمات خود مجبور به کمک گرفتن از شرکت‌های حمل‌ونقل هستند. درواقع، این شرکت‌های حمل‌ونقل گاهی اوقات نقش واسطه را برای شرکت‌های پستی بازی می‌کنند. اما وقتی شرکت‌های حمل‌ونقل اقدام به ارائه خدمات پستی می‌کنند، فرایندی مستقیم و بدون واسطه صورت می‌گیرد. البته این نکته را هم نباید نادیده بگیریم که بعضی از شرکت‌های پستی رابطه و همکاری مستقیمی با شرکت‌های حمل‌ونقل دارند.

ویژگی شرکت های برتر ارائه دهنده خدمات پست اکسپرس

 شرکت‌های برتر ارائه دهنده خدمات پستی دارای ویژگی‌های متمایزی هستند. آنها تلاش می‌کنند تا با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هماهنگ باشند و ارتباطات خود را در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی ارتقاء بدهند. به‌خصوص با افزایش هر ساله در تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پستی، رقابت تنگاتنگی در این حوزه شکل گرفته است. از این رو، این شرکت‌ها در تلاش برای سبقت گرفتن از دیگران و جلب رضایت مشتریان هستند. از جمله ویژگی‌های شرکت‌های برتر ارائه خدمات پستی به‌خصوص پست اکسپرس عبارتند از:

  • دسترسی به سریع‌ترین روش های حمل و نقل
  • تضمین سلامت کالا
  • ارائه خدمات بیمه ای
  • هزینه مناسب
  • برندی آشنا و معتبر
  • همگام بودن با آخرین تکنولوژی های روز دنیا

ویژگی شرکت های برتر ارائه دهنده خدمات پست اکسپرس

سرعت مهم‌ترین مولفه در خدمات پستی است. شرکت‌های برتر ارائه دهنده پست اکسپرس اهمیت ساین مسئله را به خوبی درک می‌کنند. تضمین سلامت کالا و ارائه خدمات بیمه‌ای هم در اکثر شرکت‌های برتر ارائه دهنده پست اکسپرس الویت بالایی دارد. البته همکاری شرکت‌ها با بیمه و یا نوع بیمه کردن مرسولات ممکن است متفاوت از هم باشد.

ارائه خدمات بیمه ای برترین شرکت‌های پست اکسپرس ایران

شرکت‌های برتر پست اکسپرس به شیوه‌های مختلفی ممکن است اقدام به بیمه کردن بسته‌های پستی کنند. یکی از روش‌ها این است که شرکت‌ها به شخصه سلامت مرسولات را بیمه می‌کنند. به این معنی که آنها با شرکت ملی پست قراردادی از این بابت ندارند بلکه به طور مستقل عمل می‌کنند. از آنجایی که بیمه کردن بسته‌ها از سال 98 در ایران اجباری شده، بیمه دیگر جزء اجباری تمامی شرکت‌هاست.

روش دیگری که شرکت‌های پست اکسپرس اقدام به بیمه کردن مرسولات می‌کنند، همکاری مستقیم با شرکت‌های بیمه است. به این ترتیب، سلامت هر بسته پستی اشخاص حقیقی یا حقوقی توسط شرکت بیمه منتخب تضمین می‌شود. در این میان برخی از شرکت‌ها هستند که هیچ کدام از این روش‌ها را انجام نمی‌دهند. یعنی نه خود اقدام به بیمه کردن مرسولات می‌کنند و نه قراردادی با شرکت‌های بیمه دارند. قطعا این شرکت‌ها در رقابت با برترین‌ها عقب می‌مانند.

ارائه خدمات بیمه ای برترین شرکت‌های پست اکسپرس ایران

برترین شرکت‌های پستی فعال در ایران

هر ساله شرکت‌های پستی خصوصی جدیدی به عرصه خدمات پستی اضافه می‌شود. در این میان، اقبال با شرکت‌های معتبر و پیشرفته است که دارای خدمات جامعی از جمله پست اکسپرس داخلی و بین‌المللی هستند. از جمله برترین شرکت‌های پستی فعال در ایران تی‌ان‌تی (TNT)، آرامکس یا پی‌دی‌ای (PDE) و تی‌پی‌جی (TPG) هستند. این شرکت‌ها هم در زمینه خدمات پستی داخلی و هم بین‌المللی فعالیت دارند. از جمله خدماتی که توسط این شرکت‌های برتر ارائه می‌شود عبارتند از:

  • بستن قرارداد با مشتریان VIP
  • خرید و فروش پستی، خدمات اکسپرس، پس کرایه و سرویس های ویژه
  • امکان رهگیری آنلاین مرسولات
  • سرویس تحویل یک روزه داخلی
  • پرواز اختصاصی و مستقیم به چین و دبی (توسط شرکت پی دی ای)
  • حمل هوایی مرسولات و تحویل درب به درب
  • امکان خرید اینترنتی بین المللی
  • ارسال کالا به سراسر دنیا در بازه زمانی یک هفته تا 10 روز

این موارد تنها نمونه‌ای از خدمات مربوط به چند شرکت برتر پست اکسپرس در ایران است. البته شرکت‌های حمل‌ونقل هم از این بازار رقابت جا نمانده‌اند.

برترین خدمات پست اکسپرس توسط شرکت‌های حمل و نقل

شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی حالا دیگر رقیبان قدرتمندی برای شرکت‌های پستی هستند. برخورداری از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین وسایل حمل‌ونقل به این شرکت‌ها کمک می‌کند تا در ارسال خدمات پستی موفق ظاهر شوند. آنها با دسترسی سریع و آسان به روش‌ها و وسایل حمل‌ونقل هوایی، زمینی و دریایی خدمات پستی را در سطح بین‌المللی و روز دنیا ارائه می‌کنند.

برترین خدمات پست اکسپرس توسط شرکت‌های حمل و نقل

شرکت بین‌المللی ستاره آبی دریا BSL در کنار تمام خدمات حمل‌ونقل و واردات و صادرات، خدمات پست اکسپرس داخلی و پست بین‌المللی را هم به مشتریان خود ارائه می‌کند. این خدمات پستی جامع شامل تمامی موارد از جمله بسته‌بندی، تضمین سلامت کالا، بیمه، حمل، سرویس تحویل سریع و DOOR TO DOOR، روش‌های پرداخت اینترنتی، رهگیری آنلاین مرسوله و سایر خدمات به‌روز پستی است

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 6 کاربر