« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 3 آذر 1400 در ساعت 14 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در فصل‌های سرد بهترین مقصد برای سفر جنوب ایران است. جنوب ایران به‌دلیل گرم بودن و داشتن هوای شرجی، اواسط پاییز تا اواخر زمستان با هجوم مسافران مواجه می‌شود. جزیره هرمز کیش و قشم بهترین مقصدهای جنوبی کشور به‌شمار می‌روند که می‌توانید در آن‌ها سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

برای عاشقان دریا و ساحل این مقاصد جزو اولین‌ها و بهترین‌های انتخاب‌ها برای سفر هستند. سواحل قشم کیش و هرمز بیشتر مرجانی بوده‌اند و می‌توانید قعله‌ و کاردستی‌های دیگر در ساحل‌شان درست کنید. شاید بعضی افراد دوست دارند سفری اقتصادی را تجربه کنند. برای این دسته از افراد اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم و هزمز را پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانند سفری به‌صرفه داشته باشند.

اقامتگاه های بوم گردی قشم

بعضی از افراد دوست دارند در سفر به مناطقی که پوشش خاص یا فرهنگ مخصوص خود را دارند، در منازلی اقامت داشته باشند که شبیه خانه‌های بومی نشین آن جا است. این کار در سال‌های اخیر میان مسافرهای داخلی و بیشتر خارجی باب شده است و طرفداران زیادی را پیدا کرده که برای خود صنعت نو و جدیدی محسوب می‌شود. از جمله این اقامتگاه‌ها می‌توان به کپرها، خانه‌های صخره‌ای، سیاه چادرها، خانه‎ها و کاروانسراهای قدیمی، کمپ‌های طبیعی و حتی دهکده‌های روستایی اشاره کرد.

این اقامتگاه‌ها بیشتر برای افرادی ساخته شده‌اند که از سویئت‌ها، هتل‌‌ها و... خسته شده و دوست دارند در محیطی خاص و متفاوت زندگی کنند. اقامتگاه های بوم گردی قشم در بهترین مکان‌های جزیره ساخته شده‌اند تا هم هوای معتدلی در محل اسکان شما باشد و هم به جاذبه‌های گردشگری نزدیک‌تر باشید.

نکات مهم در سفر

به‌طور معمول وقتی به مسافرت می‌روید، برای بعضی از هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اید. گاهی اوقات مواردی پیش خواهد آمد که شما برای آن هیچ برنامه‌ای نداشته‌اید و مجبور می‌شوید هزینه کنید. برای این کار باید نکاتی را قبل از سفر بدانید.

از نکات قابل پیش‌بینی و غیرقابل پیش‌بینی می‌توان به هزینه غذا، هزینه تاکسی و حمل و نقل، هزینه مراکز تفریحی، قیمت متفاوت اجناس در مراکز خرید، عوارض جاده‌ای، پارکنیگ، استهلاک، تعمیرات وسیله شخصی و... اشاره کرد. چک کردن آب‌وهوای مقصد قبل از سفر و برداشتن لباس مناسب برای سفر یکی دیگر از نکات مهم قبل از سفر است.

سفر به جزایر جنوبی ایران

بهترین فصل مسافرت به جزایر جنوبی ایران کدام است؟

دمای هوا در فصل زمستان و اوایل بهار در جزیره‌های جنوبی بین 16 تا 19 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت به 60 تا 65 درصد کاهش پیدا می‌کند. این زمان هوای جزیره هرمز، کیش و قشم معتدل و مطلبوب است و برای گشت‌های شبانه، گردش و خرید فوق‌العاده می‌شود.

فصل زمستان پربارش‌ترین فصل جزیره کیش است. در این فصل‌ها جزایر ایران زیاد شلوغ نیست و شما با ازدحام جمعیت روبه‌رو نمی‌شوید و می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در اوایل زمستان جشنواره‌ای زمستانی در این جزیره‌ها برگزار می‌شود که یکی از بهترین زمان‌های خرید است و می‌توانید خرید خوب و متفاوتی را تجربه کنید.

نسبت قیمت تور با ستاره های هتل

یکی از عواملی که در قیمت تور بسیار موثر خواهد بود، تعداد ستاره‌های هتل محل اقامت است. اگر می‌خواهید سفری راحت‌تر و دلچسب‌تر را تجربه کنید، یکی از هتل‌های پنج ستاره جزیره هرمز، کیش و قشم را انتخاب کنید. اگر از خیر رفتن به بازار بگذرید، امکانات فوق‌العاده بسیاری از این هتل‌ها، شما را از خارج شدن از هتل بی‌نیاز می‌کند.

تفریحات آبی، سالن‌های ورزشی و تفریحی، سواحل اختصاصی، همه و همه امکاناتی است برای استراحت و رفع خستگی در این جزیره زیبا که سفری به‌یادماندنی را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. البته این نکته را فراموش نکنید که فقط جزیره کیش هتل‌های پنج ستاره دارد. با اقامت در هتل‌های پنچ ستاره کیش آب در دلتان تکان نمی‌خورد و با خیال راحت می‌توانید از سفر خود لذت ببرید.

سفر و تور به جزیره های جنوبی ایران

چند روز برای مسافرت در جزیره‌ها مناسب است؟

یکی از سوالاتی که مسافران زیاد از آژانس‌های مسافرتی می‌پرسند تعداد روز اقامت برای خرید و گردش مناسب است. جواب این سوال برای هر کس متفاوت خواهد بود. اگر بخواهید جاهای دیدنی جزایر و مراکز خرید این شهرهای جذاب را ببینید، تقریبا به پنج روز نیاز دارید تا بتوانید هم خرید خوبی را تجربه کنید و هم تفریحات گوناگونی را در سفر داشته باشید.

سواحل جزیره قشم

وقتی به جزیره‌ای سفر می‌کنید یکی از تفریحات طبیعی آن جزیره، تماشای طلوع و غروب آفتاب در ساحل است. اگر به قشم سفر می‌کنید، باید به یاد داشته باشید که لباس مناسب و کرم ضدآفتاب با خود همراه داشته باشید. از سواحل زیبا و تمیز قشم می‌توان به ساحل زیتون، ساحل نقره‌ای، ساحل روستای شیب دار، سواحل جزیره ناز، ساحل سوزا، ساحل روستای مسن و ساحل روستای سلخ اشاره کرد. سواحل جزیره قشم همگی مناسب تفریح و استراحت نیستند؛ بعضی از آن‌ها برای صیادان است و برای ماهی‌گیری مناسب است.

جزایر جنوبی ایران بهترین انتخاب تور و سفر در پاییز و زمستان

اگر دوست دارید در زمستان سفری جذاب را تجربه کنید که نیازی به لباس گرم و کاپشن نداشته باشد، بهترین گزینه جزایر و مناطق جنوبی ایران است که در فصل زمستان هوای معتدل و بهاری پیدا می‌کند.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 11 کاربر