« بازگشت به لیست اخبار | پنجشنبه 27 بهمن 1401 در ساعت 11 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سیستان و بلوچستان، خطه‌ای از کشورمان است که زیبایی‌های کم نظیری دارد و چند سالی است که سفرها به این منطقه به خصوص چابهار موردتوجه قرار گرفته، اما مرکز این استان یعنی شهر زاهدان کمتر شناخته شده است. برای کسانی که می‌خواهند با زیبایی‌های زاهدان آشنا شوند، یا به دلایل کاری و ... به این شهر سفر می‌کنند، بد نیست با راه های سفر از تهران به زاهدان و برعکس آشنا شوند. برای برگشت از زاهدان به تهران، گرچه آسانترین راه خرید بلیط زاهدان تهران هوایی است، اما قصد داریم راه‌های دیگر را نیز بررسی کنیم.

تور و سفر و بلیط زاهدان به تهران

چرا سفر به زاهدان؟

پیش از هر چیز، دلایل و انگیزه‌های سفر به زاهدان را بررسی می‌کنیم. اینکه چرا باید این مسیر دور را طی کرد تا به سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان رسید، دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشید که در ادامه به طور خلاصه بیان می‌کنیم.

اگر تصاویر زاهدان را دیده باشید، یکی از مهمترین تصاویر، تصویر مسجد جامع مکی است. مسجد جامع مکی یکی از مراکز دینی مهم در میان اهل سنت است و از جاذبه های گردشگری مهم زاهدان محسوب می‌شود. مساحت این مسجد 22 هزار متر مربع است و 55 هزار نفر ظرفیت دارد. این مسجد 53 گنبد دارد و گنبد مرکزی آن 46 متر ارتفاع دارد. ظاهر این مسجد با گنبدهای سفید رنگ بسیار شبیه مسجد سلطان احمد استانبول است. مسجد زرنج و مسجد شاه علی نیز از مساجد معروف زاهدان هستند.

زاهدان تاریخچه طولانی دارد و قدمت آن به بیش از 5 هزار سال می‌رسد، به همین دلیل جاذبه های تاریخی بسیاری در این شهر یافت می‌شود. کاروانسرای نصرت آباد، خانه ایوبی، ساختمان قدیمی گمرک از جمله اماکن تاریخی زاهدان هستند.

موزه بزرگ زاهدان از جاهایی است که در سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کرد. موزه‌ای که طراحی و معماری منحصر به فردی دارد و مهمتر از آن اشیاء و آثار باارزشی در آن نگهداری می‌شود. از جمله صنایع دستی، تاکسیدرمی جانوران، لباس و پوشش تمدن های قدیمی و غذاهای مختلف که شما را با تمدن و فرهنگ گذشتگان آشنا می‌کند.

از جاذبه ‌های تاریخی و فرهنگی زاهدان که بگذریم، باید به جاذبه‌های طبیعی آن نیز اشاره کنیم. از جمله روستای تمین که فضای سرسبز و آب و هوایی خوش دارد و در 65 کیلومتری زاهدان و در منطقه میرجاوه قرار دارد. تالاب هامون زاهدان در مرز سیستان و بلوچستان و افغانستان، از ترکیب سه تالاب هامون پوزک، هامون صابری و هامون کوه خواجه شکل گرفته و از جاذبه‌های طبیعی دیدنی و مهم زاهدان است که باید از آن دیدن کرد.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زاهدان، آنچه برای گردشگران بسیار جذابیت دارد، هنر و صنایع دستی مردم زاهدان است. شیوه لباس پوشیدن، هنرهایی چون آینه دوزی، خامه دوزی، سوزن دوزی، سیاه دوزی بر روی پارچه‌ها و حصیربافی، سفال، گلیم، پشتی و ... هر گردشگری چه ایرانی و چه خارجی را شیفته خود می‌کند.

تور و سفر و بلیط زاهدان به تهران

راه های سفر بین تهران و زاهدان

از اولین اقدامات در سفر به هر شهری، بررسی روش‌های سفر است. سفر جاده‌ای را ترجیح می‌دهید، قطار وسیله مورد علاقه شماست یا سفر آسان و سریع با هواپیما انتخاب شما خواهد بود؟ انتخاب از بین این سه روش بستگی به اولویت‌های شما در سفر دارد. زمان و سرعت برای شما مهمتر است یا کم هزینه بودن، قصد دارید بین راه توقف داشته باشید و از شهرهای مسیر دیدن کنید یا می‌خواهید مستقیم به زاهدان بروید؟ برای انتخاب آسانتر، بیایید انواع روش سفر به زاهدان و برعکس را بررسی کنیم.

سفر جاده‌ای به زاهدان از مبدا تهران، از شهرهای اصفهان، یزد و کرمان می‌گذرد. تهران تا زاهدان 1490 کیلومتر فاصله دارد و سفر زمینی از تهران به زاهدان و از زاهدان به تهران، 16 ساعت طول می‌کشد. زاهدان از طریق کرمان به شبکه راه آهن سراسری متصل شده است. اگر می‌خواهید با قطار سفر کنید، هر روز قطار تهران-کرمان- زاهدان مسافران را بین این شهرها جابجا می‌کند.

اما بهترین و راحت‌ترین روش سفر، سفر هوایی بین تهران و زاهدان است. این سفر تنها یک ساعت و نیم طول می‌کشد و همه روزهای هفته و در ساعات مختلف در دسترس است. مهمتر اینکه ایرلاین‌های مختلفی پرواز تهران زاهدان و زاهدان تهران را ارائه می‌دهند، از جمله هواپیمایی ایران ایر، معراج، آسمان، ایران ایرتور و ماهان. بنابراین تنوع بسیاری برای پرواز با قیمت‌های مختلف وجود دارد.

تور و سفر و بلیط زاهدان به تهران

سفر هوایی زاهدان با بهترین قیمت

اگر تصمیم گرفته‌اید برای ماجراجویی در زاهدان، با هواپیما سفر کنید، حتما به وبسایت فلای تودی سر بزنید. سایت فلای تودی شما را در پیدا کردن بلیط ارزان تهران به زاهدان و زاهدان به تهران کمک می‌کند. ابزارهای تقویم قیمت، نمودار قیمتی، اطلاع از آخرین قیمت‌ها و فیلترهای جستجو که در این سایت در دسترس هستند، کمک می‌کنند تا بدانید چه زمان بلیط زاهدان ارزانتر خواهد بود، با چه ایرلاین و با چه کلاس پروازی سفر کنید و مهمتر اینکه هر زمان بلیط ارزانتر بود و به صورت لحظه آخری ارائه شد، خریداری کنید. بنابراین دیگر نیازی نیست برای جستجو در سایت‌ها جهت پیدا کردن بلیط ارزان قمیت و مناسب وقت صرف کنید.

برای خرید بلیط کافی است، وارد وبسایت فلای تودی شوید، زمان رفت و برگشت سفر خود را مشخص کنید تا لیست پروازها در اختیارتان قرار گیرد. بلیط‌ها به ترتیب از ارزانترین قیمت نمایش داده می‌شود، با این حال با انتخاب محدوده قیمتی موردنظرتان در قسمت فیلتر قیمت، انتخاب گزینه بلیط چارتر و لحظه آخری و ایرلاین و سایر موارد، می‌توانید ارزانترین گزینه‌ها را را به راحتی مشخص کنید.

بقیه مراحل هم آسان است. تنها با چند کلیک وارد مرحله پرداخت اینترنتی می‌شوید و هزینه بلیط را با کارت‌های عضو شتاب پرداخت می‌کنید. بلافاصله بلیط هواپیما برای شما صادر می‌شود. پشتیبانی 24 ساعته فلای تودی حتی در روزهای تعطیل آماده است تا هر گونه سوال و مشکلی را برطرف کند. از طرفی در همین سایت می‌توانید برای رزرو هتل خود نیز اقدام کنید.

چنانچه قصد داشته باشید بلیط خود را کنسل کنید، درخواست استرداد آنلاین بلیط را در حساب کاربری خود در فلای تودی ثبت کنید تا بلافاصله به آن رسیدگی شود و هزینه با کسر جریمه کنسلی به حسابتان واریز شود.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 6 کاربر