« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 22 ارديبهشت 1403 در ساعت 11 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تور کوش آداسی، از تورهای محبوب گردشگران خارجی محسوب می‌شود. اسکله‌های کوش آداسی، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های سواحل ترکیه است. سالانه مسافران بسیار زیادی به این کشور تاریخی و زیبا سفر می‌کنند و جاذبه‌های فراوانی برای گردش دارد. کوش آداسی، یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است. این شهر از نظر ظاهر کلی، شباهت زیادی به پرنده دارد و در فرهنگ لغت ترکی کوش آداسی به معنای پرنده است. این شهر زیبا، ماسه‌های طلایی در کنار دریای اژه منظره زیبایی را به تماشا می‌گذارد. گردشگران این شهر را برای مسافرت‌های رویایی انتخاب می‌کنند.

تاریخچه بنادر و اسکله‌های کوش آداسی

بندر قایق تفریحی، لقب شهر کوش آداسی است. این شهر به عنوان شهر بندر و اسکله شناخته می‌شود. کوش با آب‌های دریای اژه به شهر های اروپایی متصل شده است. سفرهای روزانه و برنامه‌ریزی شده‌ای به شهر یونان از کوش آداسی انجام می‌شود. در سال 1970، یک خبر تازه و پر بیننده در جهان شهرت گرفت و خبر توریستی شدن کوش آداسی منتشر شد. تور کوش آداسی فعالیت خود را آغاز کرد.

شغل اکثر ساکنان این منطقه مربوط به صنعت توریست است و برخی از آن‌ها به امور کشاورزی مانند کاشت انگور، زیتون، انجیر و … می‌پردازند. آب‌وهوای این شهر معتدل است و این محصولات به ثمر می‌رسند. شهر کوش آداسی زیباترین کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی را برای مسافران قرار داده است. کوش آداسی، در ابتدا یک روستا بود و با توجه به رونق قایقها و تفریحات دریایی به یک شهر زیبا و کوچک تبدیل شد.

مهم‌ترین عاملی که گردشگران را به سمت خود می‌کشاند تفریحات آبی، بنادر و اسکله‌های بکر این شهر بود. با گذشت زمان گردشگری و تجارت در شهر کوش رونق زیادی گرفت و این شهر زیبا را به یک شهری توریستی در ترکیه تبدیل کرده است. سفرهای روزانه به داخل دریا همراه با تفریحات و موسیقی زنده، دلنشین خواهد بود.

هزینه ورودی کشتی‌ها و قایق‌ها باید قبل از سوار شدن پرداخت شود. این هزینه بابت استفاده از کشتی و بهره‌مندی از قابلیت‌های آن است. هر کشتی کیفیت و امکانات منحصربه‌فردی دارد که نرخ کشتی را متفاوت می‌کند. امکاناتی که یک کشتی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد عبارتند از:

  • حمام آفتاب

  • شنا در آب.های دریای اژه

  • نوشیدنی بهترین مایعات

  • صرف غذاهای دریایی و ترکی

  • موسیقی زنده

بازدید از اسکله در تور کوش آداسی

بازدید از اسکله در تور کوش آداسی

از تور کوش آداسی، به عنوان برترین و پرطرفدارترین تورهای کشور ترکیه یاد می‌شود. این شهر ساحلی، لوکیشن بسیار جذابی نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد. شهر کوش آداسی، از دو اسکله معروف و یک بندر ناب برخوردار است. این شهر تفریحات دریایی بسیار زیبایی را در خود جای می‌دهد؛ همین امر سبب افزایش تعداد گردشگران به شهر کوش شده است.

اسکله‌هایی که در شهر کوش وجود دارند برای کشتی‌های تفریحی و توریستی ساخته شده‌اند تا مسافران زیادی را برای تفریح به دورترین نقطه دریا ببرند. تفریحات و خدمات لوکس را برای گردشگران مهیا کرده است. چشم‌اندازی که این کشتی‌ها به شما نشان می‌دهند، لحظه‌های ناب را برای شما رقم می‌زنند. حدود 50 هزار ناو کشتی در این بنادر و اسکله‌ها جابه‌جا می شوند؛ به همین دلیل بودجه بسیار زیادی را برای ارتقا سطح این اسکله‌ها در نظر گرفته‌اند.

این موضوع با به روز شدن امکانات کشتی‌ها و بنادر، توجه تعداد بیشماری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. هنگامی که با تور به شهر کوش آداسی سفر می‌کنید، اسکله‌های زیبا در دریای فیروزه‌ای را تماشا خواهید کرد. در بنادر کوش، قایق‌های نسبتا کوچک برای گردش به دریای اژه وجود دارند. در تور کوش، جاذبه‌های گردشگری بسیاری زیادی معرفی می‌شوند؛ همچنین، از حقایق و آثار زیبای شهر کوش بازدید خواهید کرد.

تور کوش آداسی و جزیره کبوتر

 

تور کوش آداسی و جزیره کبوتر

اسکله.هایی که در تور کوش آداسی بازدید می‌شوند، در ابتدای بلوار و به موازات ساحل قرار دارند. این کشتی‌ها شما را به سفر آب‌های زیبای اژه دعوت می‌کند. ساحل یونان یکی از شهرهای شمالی کشور اروپا است که با کمک کشتی‌های تفریحی به ساحل یونان می‌روید. معروف‌ترین سواحل کوش آداسی، کادینلار دنیزی نام دارد که در قسمت جنوبی شهر واقع شده است. ورزش‌هایی مانند غواصی، اسکی روی آب و … از تفریحات دریایی شهر کوش آداسی محسوب می‌شود.

این تفریحات مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد و حداقل یکبار آن را امتحان می‌کنند. این شهر ساحلی، زیباترین جاذبه‌ها را به نمایش گذاشته است. یکی دیگر از تفریحاتی که در تور وجود دارد، جزیره کبوتر نامیده می‌شود. این جزیره بسیار زیبا با فاصله نسبتا دوری از شهر کوش آداسی قرار گرفته است.

به دلیل موقعیت استراتژیک جزیره کبوتر مورد هدف نظام قرار می‌گیرد و این اتفاق در زمان عثمانی رخ می‌دهد. موزه جذاب و دیدنی در جزیره کبوتر وجود دارد که می‌توانید در قصر بزرگ جزیره آن را ببینید. درختان زیتون از دور به چشم می خورند. دستمال‌های سفیدی بر درختان به جهت برآورده شدن آرزوها بسته شده‌اند. یکی از جذابیت‌های جزیره کبوتر، تکه‌های توپ زمان جنگ است. این توپ‌های جنگی باعث ویرانی جزیره شده‌ و آسیب‌های فراوانی به جزیره وارد کرده‌اند.

کلام آخر

در تور کوش آداسی، جاذبه‌های گردشگری زیادی را مشاهده می‌کنید. اسکله‌ها و بندر معروفی که در این شهر به وجود آمده‌اند، میزان درآمد کوش را چندین برابر کرده است و در رونق اقتصاد آن تاثیر به سزایی دارد. علاوه بر توریست‌های خارجی گردشگران داخلی برای تفریح و گشت‌وگذار از این کشتی‌ها استفاده می‌کنند و روزهای شادی را برای خود رقم می‌زنند. 600 قایق در بندر و اسکله کوش برای خلق یک روز عالی منتظر گردشگران است.

بهترین زمانی که می‌توانید به کوش آداسی سفر کنید، ماه‌های بهار و تابستان به نظر می‌رسد؛ اما کشتی‌ها در فصل‌های زمستان نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند و چارتر مسافران را به گردش می‌برند. شهر کوش آداسی جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی مانند دروازه قلعه، ارگ قلعه، دیوارهای مساجد، کوه های شمال افسوس، خانه مریم و … دارد؛ همچنین، گردشگران به سراغ این مکان‌های دیدنی می‌روند تا اطلاعات تاریخی و گردشی خود را بیشتر کنند.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 2 کاربر