« بازگشت به لیست اخبار | چهارشنبه 8 فروردین 1403 در ساعت 11 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جزایر ناز قشم، از مهم‌ترین و شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان است و سه هکتار مساحت دارد. تعداد زیادی گردشگر هر سال از اوایل آذر تا اوایل فروردین با خرید بلیط قطار عازم هرمزگان می‌شود و با اقامت در بهترین هتل جزیره هرمز و بازدید از جزایر ناز سفر خاطره‌انگیزی را برای خود رقم می‌زنند. ارزان بودن قیمت بلیط قطار، راحتی مسافران در کوپه‌ها، مشاهده دیدنی‌های مسیر ریلی برخی از دلایل محبوبیت سفر با قطار محسوب می‌شوند‌‌. در این مطلب قصد داریم درباره جزایر ناز قشم اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

جزایر ناز قشم

چه ویژگی‌هایی جزایر ناز قشم را به یک جاذبه گردشگری خاص تبدیل کرده است؟‌

جزایر ناز قشم، به‌عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه و یکی از سایت‌های ژئوپارک قشم شناخته می‌شود و در جنوب شرقی این جزیره قرار دارد. مردم بومی جزایر ناز را با نام جزیره دو کرده می‌شناسند. جالب است بدانید که ژئوپارک قشم تنها ژئوپارک موجود در خاورمیانه است و در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان یونسکو در GGN یا شبکه جهانی ژئوپارک‌ها به ثبت رسیده است.

ژئوپارک مکانی است که در کنار پدیده‌های زمین‌شناسی منحصربه‌فردی که دارد، از آثار تاریخی، باستانی، بومی و طبیعی نیز برخوردار است. تنها ۶ کشور آسیای دارای ژئوپارک هستند که عبارتند از: چین، کره، ژاپن، مالزی، ویتنام و ایران. به قسمت‌های مختلف یک ژئوپارک ژئوسایت گفته می‌شود و ژئوپارک قشم از ۲۵ ژئوسایت مختلف تشکیل شده که یکی از مهم‌ترین ژئوسایت‌های آن جزایر ناز قشم است. ویژگی‌هایی که جزایر ناز را به یک جاذبه گردشگری خاص تبدیل کرده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

  • نداشتن ساحل شنی

  • مسطح بودن

  • تشکیل شدن از دو جزیره کوچک صخره‌ای

  • احاطه‌شدن با دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر

  • مکانی برای استراحت ماهیگیران در زیر سایه‌بان‌ها

  • دیده شدن باریکه خشکی جزایر ناز محل اتصال آن با جزیره قشم هم‌زمان با جزر آب

مسافرانی که با تهیه بلیط قطار به استان هرمزگان سفر می‌کنند و در بهترین هتل جزیره هرمز مستقر می‌شوند، برای دسترسی به جزایر ناز ابتدا باید خود را به جزیره قشم برسانند و سپس با تاکسی یا خودروی اجاره‌ای به سمت بلوار آزادگان حرکت کنند تا به جاده دریا برسند. بعد از اینکه از سازه اسکله نفتی و ساحل طلایی عبور کردند به پارکینگ بزرگ جزایر ناز قشم می‌رسند. در ادامه مسیر بعد از پیاده شدن از تاکسی یا خودروی اجاره‌ای باید با قایق‌ها و لنج‌های محلی به سمت جزایر ناز حرکت کنند.

جزایر ناز قشم

در جزایر ناز قشم چه تفریحاتی برای مسافران وجود دارد؟‌

در زمان بازدید از جاذبه گردشگری جزایر ناز قشم از تفریحات موجود در آن نیز نباید غافل شوید. از تفریحات موجود در این مکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیاده‌روی کردن روی آب

یکی از تفریحات جذاب جزایر ناز قشم امکان پیاده‌روی کردن روی آب است. وقتی پدیده جزر اتفاق می‌افتد، عمق آب در جزایر ناز بسیار کم می‌شود؛ به‌طوری که گردشگران به‌راحتی می‌توان روی شن‌های نرم و خیس ساحل قدم بزنند و احساس خوشایندی را تجربه کنند. هم‌زمان با قدم زدن روی آب امکان عکاسی نیز وجود دارد.

آفرود سواری

یکی دیگر از تفریحات پرطرف‌دار جزایر ناز آفرود سواری است. گردشگران می‌توانند برای آفرود سواری خودروهای لوکس، اسپرت یا شاسی‌بلند را با مناسب‌ترین قیمت کرایه کنند؛ زیرا در این ژئوسایت بابت ورود خودروهای خارجی نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نیست. برای فرونرفتن چرخ‌های خودرو در داخل شن‌ها باید زمان مناسبی را برای آفرودسواری انتخاب کنید‌‌.

اسب‌سواری و شترسواری

اسب‌سواری و شترسواری در جزایر ناز از تفریحات هیجان‌انگیز این جزایر است. عکاسی از روی اسب یا شتر به‌ویژه هنگام غروب آفتاب و دیدن مناظر زیبا از آن بالا لذت‌هایی هستند که حتما در زمان سفر به این نقطه از جزیره قشم باید آن‌ها را تجربه کنید‌.

انجام ورزش‌ها و تفریحات هوایی

پاراگلایدر، پاراموتور، گایت بورد، بادسواری و چتربازی ورزش‌ها و تفریحات هوایی هستند که امکان انجام دادن آن‌ها در جزایر ناز قشم وجود دارد. هر سال جشنواره نمایش‌های هوایی با حضور ورزشکاران حرفه‌ای فعال در این نوع رشته‌هاِی ورزشی شرکت می‌کنند. مسافران برای انجام این تفریحات می‌توانند تجهیزات موردنیاز را از چادرهای ارائه‌دهنده تجهیزات اجاره کنند.

تفریحات دریایی

قایق سواری، جت اسکی و غواصی نیز از تفریحات دریایی موجود در جزایر ناز محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. گردشگران علاقه‌مند به تفریحات دریایی بیشتر غروب را برای قایق‌سواری، جت اسکی و غواصی در حاشیه‌های مرجانی جزیره انتخاب می‌کنند‌.

جزیره ناز قشم

بهترین زمان سفر به هرمزگان و بازدید از جزایر ناز قشم چه زمانی است؟

باتوجه‌به اینکه جزیره قشم استان هرمزگان در جنوب کشور واقع شده است و به‌عنوان یکی از مناطق گرمسیری در فصل تابستان بیش از اندازه گرم است، بهترین زمان مسافرت به این نقطه از کشور فصل پاییز و زمستان و اوایل فصل بهار یعنی تعطیلات نوروز است. در این بازه زمانی آب‌وهوای جزیره قشم مطبوع‌تر و مناسب‌تر از فصول گرم سال است. در واقع از اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل بهار دمای هوای جزایر ناز قشم از ۲۰ درجه سانتی‌گراد کمتر و از ۲۴.۵ درجه سانتی‌گراد بیشتر نمی‌شود.

در این فصل‌ها پرندگان مهاجر و لاک‌پشت‌ها نیز به سمت جزایر ناز حرکت می‌کنند و مشاهده آن‌ها برای بسیاری از گردشگران جذاب است. در زمان سفر به جزایر ناز به‌همراه داشتن کلاه آفتا‌ب‌گیر، کرم ضدآفتاب، لباس خنک نخی، آب‌معدنی، دوربین عکاسی و پول نقد را فراموش نکنید. بعد از بازدید از این جاذبه گردشگری زیبا می‌توانید به هتل جزیره هرمز برگردید و پس از کمی استراحت سری به جاذبه‌های دیدنی نزدیک به جزایر ناز یعنی دره ستارگان، غار خربس، پارک زیتون قشم و روستای شیب دراز بزنید.

خرید بلیط قطار و رزرو بهترین هتل جزیره هرمز در سایت فلای تودی

در این مطلب راجع به یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف هرمزگان و جزیره قشم یعنی جزایر ناز صحبت کردیم. برای رفتن به هرمزگان روش‌های مختلفی وجود دارد؛ اما باتوجه‌به گران بودن قیمت هواپیما نسبت به قیمت بلیط قطار درصد زیادی از مسافران ترجیح می‌دهند که با بلیط قطار به این نقطه از کشور سفر کنند.

اگر قصد سفر به هرمزگان را دارید برای خرید بلیط وارد سایت فلای شوید. در این سایت هم‌زمان با خرید بلیط امکان رزرو یکی از هتل‌های جزیره هرمز نیز وجود دارد. خرید بلیط و رزرو هتل در سایت فلای تودی مراحل بسیار آسانی دارد و زمان زیادی از کاربران نمی‌گیرد‌. کاربران اگر در هر یک از مراحل با سوالی مواجه شوند، می‌توانند با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنند تا راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان به آن‌ها ارائه شود.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
10 / 10
از 3 کاربر