مشخصات کلی

یکی از جاذبه های گردشگری شمال کشور گورستان خالد نبی در استان گلستان است. گورستان خالد نبی یکی از زیباترین مناطق شمالی کشور است که با دشت ها و همچنین تپه های سرسبز احاطه شده و منظره بسیار چشم نواز و زیبایی را بوجود آورده است. گورستان و همچنین زیارتگاه خالد نبی بر خلاف دیگر زیارتگاه ها که بسیار شکیل و پر زرق و برق هستند از بنایی بسیار ساده تشکیل شده است و بومیان و افراد محلی زیادی برای حاجت گرفتن به این زیارتگاه و گورستان مراجعه میکنند. در گذشته مسیر رسیدن به گورستان خالد نبی چندان هموار نبود و برای رسیدن به آن باید مشقت هایی را تحمل میکردید اما چند سالی است که این مسیر بازسازی و آسفالت شده و برای دسترسی به این منطقه دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد. بهترین زمان سفر به گورستان خالد نبی فصول فروردین و اردیبهشت است زیرا در طی این دو فصل دیگر خبری از گرمای هوا نیست و تمامی دشت ها و مراتع کاملا سر سبز شده اند.

خالد نبی کجاست؟

گورستان خالد نبی بر فرار قله کوه گوگجه داغ واقع شده که در میان بومیان این منطقه به نام قله قدرت شهرت یافته است. خالد نبی حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان گند کاووس قرار دارد. همچنین خالد نبی در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان کلاله و ۶ کیلومتری روستای گچی سو قرار گرفته است. در اطراف گورستان خالد نبی نیز بقعه های عالم بابا و چوپان عطا و همچنین دره ای به نام پنج شیر واقع شده است.

تور خالد نبی

اگر شما هم علاقمند هستید تا با تمام جاذبه های گورستان خالد نبی آشنا شوید بهتر است تا در تور خالد نبی شرکت کرده تا جاذبه های این منطقه زیبا یک به یک به شما معرفی شوند. یک لیدر که با شرکت در تور خالد نبی در اختیار مسافران قرار میگیرد میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد و همچنین در طول سفر نیز با دوستان جدیدی آشنا خواهید شد. مجله گردشگری توریستی ها بهترین راهنمای سفر شما به جای جای کشور میباشد و در صورتیکه شما هم چندان آشنایی با نقاط دیدنی کشور و همچنین دیگر کشور ها ندارید میتوانید با انتخاب این مجله آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

لطفا خاطره ای از سفر ، یا درخواست تور و یا نظری درباره موضوع این بخش دارید بفرمایید
عنوان نظر :
نام شما :
تلفن :
9 / 10
از 327 کاربر